Blogi


Jaa linkki


Jaa linkki

Instagram-pohdiskelua valokuvaajan näkökulmasta

Kirjoittanut : - 11.20 in Blogi, brändi, myynti, persoonallisuus, pipeltäminen, sisällön tuotanto, some, sosiaalinen media, valokuvaus, viestintä | 0 kommenttia

Instagram-pohdiskelua valokuvaajan näkökulmasta

Muutama vuosi sitten otin Instagramin oikein kunnolla käyttöön. Silleen strategisemmin ja määrätietoisemmin. Ennen sitä olin jo räpeltänyt siellä muutaman vuoden ja todennut sen olevan ihan kiva palvelu. Osasin käyttää sitä teknisesti ja opettaa sen käyttöä asiakkailleni. Kun valokuvaamisesta tuli yhä enemmän ammatti ja vähemmän harrastus, myös suhteeni Instagramiin muuttui. Lähdin testaamaan mikä toimii ja mikä ei, lähdin julkaisemaan yhä laadukkaampia kuvia ja asetin korkeat vaatimukset kuvilleni. Jossain vaiheessa alkoi tulla enemmän...

lue lisää

Jos ehdokas mä oisin…

Kirjoittanut : - 11.36 in asiakaspalvelu, Blogi, brändi, dialogi, Facebook, kampanja, kommunikaatio, kunnallisvaalit, kunnat, myynti, persoonallisuus, PR, sisällön tuotanto, some, sosiaalinen media, tulevaisuus, uutinen, video, viestintä, vinkit, yhteistyö, yrittäjyys | 1 kommentti

Jos ehdokas mä oisin…

Kunnallisvaalit ovat taas tuoneet tasaisen virran uusia Facebook-sivuja ja yhtäkkiä aktivoituneita Twitter-käyttäjiä verkkoon. Tämä alkaa olla jo vakiorutiini, kun vaalit lähestyvät. Katleena Kortesuo on jo omassa blogissaan kertonut kaiken oleellisen, mitä ehdokkaan somessa tulisi ottaa huomioon. Minusta paras ja hauskin pointti tässä oli, että olisi kannattanut mennä someen ajoissa. Tämä on erittäin hyvä pointti, tosin en nyt somepassiivina heittäisi kirvestä kaivoon silti tässä vaiheessa. Kyllä tässä vielä on jotain tehtävissä, vaikka...

lue lisää

Entä jos sittenkin palvelisin sinun asiakasta?

Kirjoittanut : - 13.19 in asiakaspalvelu, Blogi, brändi | 0 kommenttia

Entä jos sittenkin palvelisin sinun asiakasta?

Tämä aihe on pyörinyt mielessä jo pidempäänkin, mutten ole saanut aikaa tai ajatuksia järjestettyä niin, että saan kaiken ”paperille”. Kokeillaan, jos tänään onnistuisi. Konsultoinnin ja BtoB palveluiden puolella hyvin usein unohtuu se, mikä on olennaista. Tarkoitan nyt sellaista konsultointia ja palveluita, joilla on tarkoitus auttaa yritystä myynnin kasvattamisessa. Noin yksinkertaistettuna. Liian usein esimerkiksi sosiaalisen median konsultoinnissa mietitään mitä asiakas tarvitsee, vaikka tärkeämpää on se, mitä asiakkaan asiakas tarvitsee....

lue lisää

CMADFI 2017 – miten me sen teimme

Kirjoittanut : - 20.16 in Blogi, cmad.fi, sisällön tuotanto, some, sosiaalinen media, viestintä, vinkit, yhteistyö, yrittäjyys | 0 kommenttia

CMADFI 2017 – miten me sen teimme

CMADFI 2017 – miten me sen teimme CMADFI-tapahtuma järjestettiin kuudennen kerran maanantaina 23. tammikuuta. Me olimme mukana toista kertaa ns. kahvituntisponsoreina, eli autoimme tapahtuman järjestämisessä ja vastineeksi saimme oman ständin. Meidän hommamme oli valokuvaaminen, lisäksi julkaisimme läjän kuvia CMADFI:n Facebook-sivuille ja Twitteriin, sekä omiin kanaviimme. Tapahtumassa oli useita oikein kiinnostavia aiheita. Tosin minun aikani meni lähinnä valokuvaamiseen, kuvien nopeaan käsittelemiseen ja niiden julkaisemiseen. Nyt...

lue lisää

Nokka kohti vuotta 2017

Kirjoittanut : - 14.34 in asiakaspalvelu, Blogi, brändi, epäonnistuminen, kommunikaatio, koulutus, luento, myynti, persoonallisuus, sisällön tuotanto, some, sosiaalinen media, tulevaisuus, video, viestintä, yhteistyö, yrittäjyys | 0 kommenttia

Nokka kohti vuotta 2017

Olemme todenneet jo monta kertaa, että vuosi 2015 oli meille katastrofi. Muutimme Karrin kanssa yhteen (tämä siis oli positiivinen asia, mutta raskas sekin), perheenjäseneni kuoli onnettomuudessa ja sen jälkeen kaikki oli yhtä sumua siihen yhteen lokakuiseen päivään saakka, jolloin eräs vanhempi naispuolinen rattijuoppo ajoi kanssamme nokkakolarin Lahnajärveltä vähän Turkuun päin vanhalla ykköstiellä. Sen jälkeen sumu oli sitäkin sakeampi ja bisnekset tietenkin kärsivät todella pahasti. Vuosi 2016 alkoi vielä sumuisissa merkeissä, mutta...

lue lisää

Case: Lvngroomin Joulukalenteri

Kirjoittanut : - 11.23 in brändi, Facebook, joulukalenteri, kampanja, kommunikaatio, myynti, persoonallisuus, sisällön tuotanto, some, sosiaalinen media, tulevaisuus, viestintä, vinkit, yrittäjyys | 0 kommenttia

Case: Lvngroomin Joulukalenteri

Spontaanilla sisällöllä lisäliikennettä somekanaviin Marraskuussa 2015 meillä oli kalenterissa jonkin verran tilaa ja jaksoimme ikävästä kolarista huolimatta ideoida sen verran, että päätimme kyhätä Lvngroomin ensimmäisen joulukalenterin. Teimme 24 kappaletta somevinkkiä videoiden muodossa ja työ oli suoraan sanottuna suurempi, kuin oletimme. Videoiden teko vaatii aikaa ja se on oikeaa työtä – toki kivaa sellaista. Tänä vuonna meillä ovat aikataulut olleet huomattavasti kiireisempiä, lisäksi Karri opiskelee iltaisin elokuvatuotantoa Stadin...

lue lisää

Jäärät joukolla someen :)

Kirjoittanut : - 13.51 in asiakaspalvelu, Blogi, Facebook, kommunikaatio, koulutus, mediakasvatus, some, sosiaalinen media, tulevaisuus, twitter, viestintä, vinkit, yrittäjyys | 0 kommenttia

Jäärät joukolla someen :)

Pitkän linjan yrittäjät ovat usein niitä, jotka eivät vielä ole lähteneet mukaan sosiaaliseen mediaan. Syitä on about yhtä paljon, kuin yrittäjiäkin. Näillä ei ole väliä, kuten ei myöskään sillä, että mieli on matkan varrella muuttunut. Monet näistä yrittäjistä ovat pikkuhiljaa huomanneet, että kyllä sinne someen sittenkin pitää lähteä. Ja sinne halutaan lähteä kunnolla, ei kuin soitellen sotaan. Minulla on asiakkaana useampi tällainen, lempeästi jääräksikin kutsumani, kokenut yrittäjä – ja täytyy sanoa, että on kyllä niin mahtavaa päästä...

lue lisää

Videoita someen, livenä ja leikeltynä

Kirjoittanut : - 11.21 in Blogi, Facebook, kommunikaatio, koulutus, matkailu, myynti, persoonallisuus, sisällön tuotanto, some, sosiaalinen media, video | 0 kommenttia

Videoita someen, livenä ja leikeltynä

Suomalaiset eivät ole vielä innostuneet juurikaan some-videoista, ainakaan samalla tavalla kuin ns. suuressa maailmassa asiassa ollaan jo kiinni. Tämän huomaa usein Facebookia katsellessa: kotimaiset toimijat laittavat satunnaisesti lyhyitä videopätkiä päivityksiinsä, mutta lähes poikkeuksetta jättävät Facebook Liven hyödyntämättä. Kun  aikaeron ansiosta vasta meikäläisittäin illalla Amerikan ihmemaa herää, alkaa omassa virrassani näkyä enemmän ja enemmän videoita. Ei pelkästään niitä lyhyitä minuutin parin videoita, vaan varsinkin Facebook...

lue lisää

Lvngroomin tilannekatsaus

Kirjoittanut : - 13.35 in asiakaspalvelu, Blogi, brändi, epäonnistuminen, kommunikaatio, koulutus, luento, myynti, persoonallisuus, sisällön tuotanto, some, sosiaalinen media, startup, tulevaisuus, video, viestintä, yhteistyö, yrittäjyys | 0 kommenttia

Lvngroomin tilannekatsaus

Karri on ollut mukana toiminnassa noin puolitoista vuotta. Tähän aikaan mahtuu kummallekin meistä suuria henkilökohtaisia menetyksiä ja paha autokolarikin. Tästä huolimatta olemme sitkeästi jatkaneet eteenpäin Lvngroomin kanssa. Kun lähdimme yrittämään yhdessä Karrin kanssa, meillä oli tietyt tavoitteet Lvngroomin kehityksen ja tuloksen suhteen. Sattuneista syistä nämä tavoitteet eivät likimainkaan toteutuneet ja paljon ajastamme on mennyt asioiden selvittelemiseen ja toipumiseen. Silti olemme, varsinkin tänä vuonna, onnistuneet nostamaan...

lue lisää

Pokemon GO: Ihastuttava, vihastuttava ja liikuttava mobiilipeli

Kirjoittanut : - 12.13 in Blogi, brändi, matkailu, myynti, PR, some, sosiaalinen media, tulevaisuus | 0 kommenttia

Pokemon GO: Ihastuttava, vihastuttava ja liikuttava mobiilipeli

Pokemon Go on noussut nopeasti ilmiöksi, jolta ei ole voinut välttyä. Vaikkei peliä olisi pelannut tai edes nähnyt, siitä on varmasti kuulut tai lukenut. Vähintäänkin nähnyt kännykkää tuijottavia massoja kaupungilla. Lähdenkin nyt ehkä hieman erilaisesta kulmasta kommentoimaan peliä, mutta silti tutut asiat nousevat esiin. Pokemon Go on Niantic Labin toisen mobiilipelinsä, Ingressin, pohjalta rakentama paikkatietoon perustuva ja vähän täydennetyllä todellisuudella flirttaileva peli. Siitä voi tarkemmin lukea muualta, eli en lähde avaamaan sen...

lue lisää