Festivaali joka näkyi ja kuului myös somessa


Jaa linkki

laurajazzTeam Lvngroom toimi Taalintehtaan (Kemiönsaaren kunnassa) oman Baltic Jazz -festivaalin virallisena sometiiminä viime torstaista sunnuntaihin. Meillä oli kamera-arsenaalimme mukana ja päivitimme jatkuvalla syötöllä Baltic Jazzin virallisia somekanavia, eli Instagramia (@balticjazz) ja Facebookia (facebook.com/balticjazz).

Taalintehtaan tunnelmallinen ja pieni jazzfestivaali järjestettiin nyt 28 kerran. Tänä vuonna varsinkin sunnuntain Magi in Memorian -konsertti toi tunteet pintaan niille, jotka Baltic Jazz -festivaaleja alusta asti tehtailevan jazzrouva Magi Kullan tunsi.

Meidän työmme oli lähinnä valokuvata tunnelmaa, päivittää tilannekuvia somekanavien kautta ja samalla rakentaa ensi vuodelle hyvää pohjaa, jotta yhä useampi haluaisi olla mukana ensi vuonna. Saimme paljon kiitosta Baltic Jazzin toiminnanjohtajalta ja festivaaleja tuottavan yhdistyksen hallitukselta. Parhaiten tunnelman tietenkin kokee paikan päällä, mutta useat meidän työtämme seuranneet antoivat palautetta, että olivat kyenneet aistimaan tunnelman myös etänä. Tällainen näkyvyys vaikuttaa festivaalivalintaan kun ensi kesänä mietitään mihin lähdetään.
Baltic Jazz on tapahtumana mielestäni ainutlaatuinen.

Konserttipaikkoja on Taalintehtaan kylässä useita ja niistä ehdottomasti upein paikka on puistolava jonne venekansa, paikalliset ja jazzia rakastavat kokoontuvat joka vuosi. Vehreä puisto on ihan vierasvenesataman kupeessa ja sinne pääsee myös autolla kätevästi. Puistokonsertit keräsivät jälleen kerran ison määrän ihmisiä nauttimaan upeasta musiikista. Maailmankuulu jazzmuusikko Antti Sarpila toimii Baltic Jazzin taiteellisena johtajana ja hänellekin Baltic Jazz on hieno kokemus keskellä kiireistä keikkakesää.

Tämän vuoden Baltic Jazzissa oli erityisen lämmin ja yhteisöllinen tunnelma. Festivaalijärjestäjien ydintiimi puhalsi yhteen hiileen ja kaikki sujui todella mainiosti. Jokainen joka on järjestänyt isoja yleisötapahtumia tietää, että aina tulee vastaan yllätyksiä. Tälläkin kertaa niitä riitti jonkin verran, mutta kun tilanteita seurasi kohtalaisen läheltä, huomasi että kaikki auttoivat toisiaan ja hommat saatiin kuntoon alta aikayksikön. Tällaisessa yhteisöllisyydessä on jotain upeaa. Luottamus omaan tiimiin oli vankkumaton ja se kertoo jo paljon.

Sometiimillekin annettiin vapaus hoitaa somepuoli parhaaksi katsomallamme tavalla. Ja mielestäni onnistuimme varsin hyvin. Yhdessä valokuvaaja Tom Poolen kanssa onnistuimme jakamaan työtehtävämme hyvin ja pidimme somea pystyssä mainiosti koko viikonlopun ajan. Tapahtumamarkkinoinnissa myös ennakoivalla työllä on oma tärkeä roolinsa. Tällä kertaa emme olleet mukana tässä, mutta ehkä ensi vuonna pääsemme jo varhaisemmassa vaiheessa mukaan rakentamaan kokonaisuutta. Näin voidaan vaikuttaa vahvasti seuraavan festivaalin lipunmyyntiin, mikä on erittäin arvokas asia markkinoinnissa.

Lvngroom tarjoaa asiakkailleen tapahtumiin sosiaalisen median paketteja. Jos sinulla on tarvetta tapahtumamarkkinoinnille ja haluat mukaan sosiaalisen median voit kysellä meiltä lisää!


Jaa linkki

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.